2. lokakuuta 2015

Kuvauspäivä

Ystäväni lapsi täytti vähän aikaa sitten kuusi kuukautta ja sain kunnian toimia kuvaajana tälle ihanalle ja liikkuvaiselle tytölle. En ole kovin paljon ottanut lapsista kuvia ja sen hankaluus yllätti kyllä hiukan. Vähitellen kuvaamisen aikana alkoi sujua paremmin ja saatiin ikuistettua useita ihania kuvia muistoksi. Ystäväni oli todella tyytyväinen ja niin olin minäkin. Loppuvaiheessa Bellakin otti vähän osaa kuvauksiin pusujen muodossa.

Tämän päivän aikana innostuin todella paljon valokuvaamisesta, jonka takia suunnitelmissa on ensi viikolla ostaa itselleni vähän parempi kamera vanhan Nikon S1 tilalle. Olen pitkään harrastanut valokuvausta, mutta lähiaikoina kuvaaminen on jäänyt vähän vähemmälle. Ehkä syynä on ollut juuri se, etten ole saanut kamerallani tarpeeksi laadukkaita kuvia. Tänä kuvauspäivänä sain lainaan Canonin järjestelmäkameran Henkan siskolta ja silloin viimeistään ymmärsin sen, mikä ero laadullisesti kuvissa on. Jostain syystä ladattuani kuvat bloggeriin, ne muuttuvat hieman huonompi laatuisiksi, tätä minun täytyy selvittää ja hankkia ehkä jokin kuvien jakopalvelu, jotta kuvat säilyttävät alkuperäisen laatunsa.

Nyt minulla ei siis ole kameraa käytössä seuraavaan viikkoon, mutta olen saanut jonkin verran postauksien aiheita kasaan joita toteutan tulevan viikon aikana, kunnes käyn ostamassa uuden. Pari objektiivia kutkuttaa myös ikävästi hampaankolossa, mutta niitä taidan joutua odottamaan vielä hetken aikaa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti