31. heinäkuuta 2015

Ajatuksia kummiudesta


Kummityttöni Enni on vähän yli vuoden ikäinen. Hän on siskoni lapsi ja tällä hetkellä ainoa kummilapseni. Olen nähnyt Enniä hänen syntymästään saakka hyvin paljon ja varsinkin tällä hetkellä, kun Enni jo kävelee ja puhuu jonkunverran, ei hänen seurassaan voi olla tylsää. Hänestä myös huomaa, että tädin seura on tällähetkellä aika kivaa eikä suukoilta ja haleilta voi välttyä, kukapa haluaisikaan? Yksi parhaista sanoista, jonka Enni osaa jo sanoa on tietenkin omasta mielestäni täti. Muille se sana ei varmasti merkitse samaa kuin minulle. 

Tulevaisuudessa ja Ennin kasvaessa, toivon voivani antaa hänelle paljon tukea ja opettaa hänelle  uusia asioita. Toivon, että hän voi aina soittaa minulle, oli päivä tai yö, jos hänestä siltä tuntuu.  Enni on aina tervetullut meille kylään ja haluan viettää hänen kanssaan paljon aikaa myös hänen kasvaessaan. 

Tätinä ja kummitätinä oleminen on todella hienoa. Minulla ei ollut mitään kokemusta siitä, millaista on olla lapselle täti ennen Ennin syntymää. Eikä sitä oikeastaan edes ymmärrä ennen kun sen kokee. Vaikka ei joudu täyteen vastuuseen lapsen hoidosta, voi silti olla tukena ja auttaa parhaansa mukaan. Tärkeintä mielestäni kuitenkin on se, että on läsnä lapsen elämässä. Sitä minä ainakin tulen Ennille olemaan ♥  

1 kommentti: